Press information:
Saturday 10.08.2019: Refugee Protest and Solidarity in Gotha together with The VOICE Refugee Forum
STOP THE TERROR OF DEPORTATIONS
BREAK THE ISOLATION!!
STOP THE PLANNED MASS DEPORTATION OF NIGERIANS FROM GERMANY
Ladies and gentlemen,
we want to inform you about the following event in Gotha:
Refugees from Nigeria who are housed in the isolation camp in Gotha and in other places of Thüringen, together with the refugee community of Thüringen as well as Black Box activists from Thüringen and other regions are calling for a demonstration and protest event against the deportation threat against refugees from Nigeria on the 10th August 2019 in Gotha city.
The activists want to sensitize towards the daily horrors of the permanent fear of being taken out of bed by police in the middle of the night for deportation – a fear which continues and increases the trauma of many of them which was created by the experiences of the journey through the desert to "Libya" and Mediterranean sea and homelessness in Italy. They are demanding to live in peace, security, dignity and
autonomy free from fear.
The protest is also directed against the collaboration of the German government with the corrupt, insecure and unsafe regime in Nigeria, which has increased since 2011 as well in the area of biometric technologies as in the „trading“ with refugees as taking back deported refugee is awarded economical contracts and money.
It is an aim of the event to call for solidarity with all refugees threatened by deportation. It is part of the protest that unsafe countries like Afghanistan where the life of the people is threatened day by day are declared „safe states“ only in order to allow regular deportations.
We will also inform the public of the massive deprivation of rights of persons seeking protection by the current tightening of laws at the federal level, the still appalling accommodation situation in Thuringia
and the continuing policy of isolation to facilitate the deportations.
In solidarity with the refugees from Gotha activists of the Refugee Black Box, the Afghanistan and Iranian refugee community, the African communities "in Thüringen, MOVE in Erfurt with the Refugee Cafe
in Goettingen as well as activists "and delegates" of the refugee Black Box, The VOICE Refugee Forum and the Caravan for the rights of refugees snd migrants in Jena, Wuppertal and Berlin will be demonstrating. The event is also supported by non-refugee activists from the refugee council, Break Deportation, Pekari Jena and anti-racists initiatives in Thüringen.
Place of event: Gotha, place in front of train station
Agenda:
10 am: RBB Solidarity Installation Refugee Black Box Installation - Paint it Black!
2 pm: Press Talk
3 pm: Demonstration through the city center - Starting point train station
After: RBB Performance Gyration | Music and Cultural Programm till the end.
Further information:
Flüchtlingsprotest und Solidaritäts-Demonstration in Gotha: https://thevoiceforum.org/node/4625
Facebook.com/refugeeblackbox
Kontakt:
The VOICE Refugee Forum, Schillergässchen 5, 07745 Jena, thevoiceforum@gmx.de,
https://thevoiceforum.org
Tel +49 176-24568988
Deutsch:
Presseinformation
Samstag, 10.08.2019: Flüchtlingsprotest und Solidaritäts-Demonstration in Gotha zusammen mit The VOICE Refugee Forum
STOPPT DEN ABSCHIEBETERROR
ISOLATION DURCHBRECHEN!!
STOPPT DIE GEPLANTEN MASSENABSCHIEBUNGEN VON NIGERIANERN AUS DEUTSCHLAND -
FÜR BEWEGUNGSFREIHEIT !!
Sehr geehrte Damen und Herren,
wir möchten Sie über folgende Veranstaltung in Gotha informieren:
Flüchtlinge aus Nigeria, die in Isolationslagern in Gotha und anderen Orten in Thüringen untergebracht sind, rufen gemeinsam mit der Flüchtlingscommunity in Thüringen und mit Black Box Aktivist*innen aus Thüringen und anderen Regionen für den 10.08.2019 in der Gothaer Innenstadt zu einer Demonstration und Protestaktion gegen die Abschiebeandrohung gegenüber Flüchtlingen aus Nigeria.
Wir wollen auf den alltäglichen Horror aufmerksam machen, der mit der permanenten Angst verbunden ist, mitten in der Nacht von der Polizei aus dem Bett geholt und abgeschoben zu werden. Die Furcht setzt das Trauma fort und verstärkt es, das viele durch die Erfahrungen der Flucht durch die Wüste und über das Mittelmeer und die Erfahrungen der Obdachlosigkeit in Italien erlitten haben. Die Aktivist*innen fordern ein Leben in Frieden, Sicherheit, Würde und Selbstbestimmung und frei von Furcht.
Der Protest richtet sich auch gegen die Kollaboration der deutschen Regierung mit dem korrupten und unsicheren System in Nigeria, die seit 2011 zugenommen hat und die sowohl die Bereiche der biometrischen Technologien als auch den „Handel“ mit Abgeschobenen betrifft: Die Rücknahme von abgeschobenen Flüchtlingen durch die Herkunftsländer wird belohnt mit Geld und Wirtschaftsverträgen.
Es ist Ziel der Veranstaltung zur Solidarität mit allen Flüchtlingen aufzurufen, die von Abschiebung bedroht sind. Der Protest richtet sich gegen die Praxis, unsichere Staaten wie Afghanistan zu sicheren Staaten zu erklären, allein um regelmäßige Abschiebungen dorthin zu ermöglichen.
Wir wollen über die massive Beschneidung der Rechte schutzsuchender Menschen informieren, die durch die aktuellen Gesetzesverschärfungen auf Bundesebene bewirkt wird, auf die immer noch schreckliche Unterbringungssituation in Thüringen und die fortgesetzte Politik der Isolation zur Erleichterung von Abschiebungen aufmerksam machen.
In Solidarität mit den Flüchtlingen von Gotha werden Aktivist*innen der Refugee Black Box, der afghanischen und iranischen Flüchtlingscommunity, der afrikanischen Communitys in Thüringen, MOVE Erfurt und das Flüchtlingscafé in Göttingen sowie Aktivist*innen und Delegierte der Refugee Black Box, von The VOICE Refugee Forum und der Karawane für die Rechte der Flüchtlinge und Migrant*innen aus Jena, Wuppertal und Berlin demonstrieren. Die Veranstaltung wird auch bei non-refugee-Aktivist*innen des Flüchtlingsrates, Break Deportation Netwerk, Pekari Jena und anderer antirassistischer Initiativen in Thüringen unterstützt.
Veranstaltungsort: Gotha Bahnhofsvorplatz
Ablauf:
ab 10:00 Uhr Refugee Black-Box-Installation „Paint it black!“
14:00 Uhr: Pressegespräch
ab 15:00 Uhr: DEMO vom Bahnhof durch die Innenstadt
anschließend: RBB Performance Gyration | Musik- und Kulturprogramm bis zum Schluss.
Weitere Informationen:
Flüchtlingsprotest und Solidaritäts-Demonstration in Gotha: https://thevoiceforum.org/node/4625
Facebook.com/refugeeblackbox
Kontakt:
The VOICE Refugee Forum, Schillergässchen 5, 07745 Jena, thevoiceforum@gmx.de, thevoiceforum.org, +49 176-24568988